onsdag 16 januari 2019

ATC-parad i tema "VInter"

Vårt tema för perioden 15 december - 15 januari 2019 var "Vinter". Idag är det dags för ett gäng fina ATC klädda i vinterskrud att visa upp sig.

**********

1. Charlotta Johansson har gjort en s.k serie av ATC. En serie av ATC är kort i samma tema men med lite variation. Charlotta berättar själv "Det blev en ny variant för mig, att knyta ihop nio kort i ett tema. Jag har använt vit cardstock, kvistpapper, blått vellumpapper som jag stänkte vit färg på och sedan några Quickutz."

Samlingsfoto över 9 stycken ATC i serien "Vinter"

Charlotta Johansson - Serie "Vinter"


Charlotta Johansson - Granar

Charlotta Johansson - Lovikavantar

Charlotta Johansson - Snöflingor

**********

2. Jenny Olofsson berättar själv hur hon gjort och vad hon använt: " Stämpel från Reprint stämplad med "flock"pulver. Text som både är handskriven och utstansad. Kanterna har jag rispat. Stänk av vit färg som snöflingor."

Jenny Olofsson - Winter Wonderland


Jenny Olofsson - Winter Wonderland

**********

3. Annika Hedre har gjort en snögubbe, som ser väldigt snäll och trevlig ut, tycker jag. Annika berättar själv: "Jag har använt en stämpel från Lawn Fawn till min snögubbe. Crealies stämpel till snön och gesso., Distress Oxide inks och till sist lite stickles.

Annika Hedre - Snögubbe

**********

4. Jeanette Mårtensson har skapat ett frostigt ATC och gav det namnet .... "Frost".  Jeanettes ATC är gjort i mixed media/art journal stil med bakgrund, bakgrundsstämplar och sedan använt stencil för att skapa frostkänslan.

Jeanette Mårtensson - Frost

**********

En liten video med de olika ATC:
 

Tack alla som var med i utmaningen. Nytt tema och vi tar nu tar vi nya tag och tänker ut lite kreativa mål för 2019.
Mer info finns i blogginlägget: Ny ATC-utmaning 15 januari - 15 februari 2019 - Mina Kreativa Mål 2019

Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie

Inga kommentarer: