torsdag 3 januari 2019

Kortskiss - Januari 2019 och mitt första kort

Nytt år, ny månad och ny kortskiss! Ett av mina mål för året är att försöka minska mina pappersrester. Men det är som att skotta snö medan det snöar - dvs det bara fylls på hela tiden. Månadens kortskiss är lager på lager där man kan leka med olika mönsterpapper.  Skissen behöver naturligtvis inte följas till 100%  men alltid trevligt om man i alla fall kan ana en likhet.

 

Jag fortsätter med min rester från Suave från Authentique. Snygga, färgstarka papper i blått och grön/turkos. Min tanke var att göra ett mer maskulint kort. En snygg bild från Reprint fick bli focal point. Jag kunde inte låta bli, det blev några kugghjul också.




I vår grupp på Facebook Skaparlustens kreativa vänner, är det fritt fram att skapa och ladda upp för att inspirera och inspireras av varandra.

Önskar er en skön början på 2019!

/ Marie

Material: 

Kortbas 13,5 cm x 13,5 cm
Mönsterpapper från Suave - Authentique, ett äldre papper som kan vara svårt att få tag i, men så ärdet när man använder sig av rester.
Bild från Reprint "Vintage transport"
Diverse andra dekorationer från mina gömmor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar