tisdag 1 januari 2019

Mood Board - Januari 2019 och kreativa mål för året.

Då välkomnar vi inte bara en ny månad utan ett helt nytt år - 2019. Måndagar, månader och år - det inbjuder till att starta om, satsa på mål man kanske har satt upp osv.

Mood Board för januari går i grått och gult/guld/senapsfärg.
Men som vanligt är det inte bara färgerna som ska inspirera även bilderna, struktur och form. Vissa ser bara gult, andra ser kanske mest grått.


























Temat för januari månad blir "Kreativa mål för 2019". 
Mina mål för året är bl a att måla ansikte i akrylfärg, att verkligen ta tag i det här med kalligrafi, att försöka använda Dylusions färger mer i min art journaling .... m.m. Vilka är era?

Skiss och steg för januari månad - välj er favorit bland alla våra skisser+steg från 2018.
Ni hittar dem i vår grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner. Under FOTO - ALBUM - ART JOURNAL SKISS OCH UTMANINGSSTEG (långt bak i raden av album) eller om jag lyckas kanske det ligger som fastnålat inlägg överst på startsidan. Vilken är er favorit?

I januari 2018 gjorde jag en sida med mina kreativa mål för året. Vissa av målen har jag faktiskt nått men det här med kalligrafi får jag återkomma till även 2019. Kollage - ni vet det där när man sätter en luftballong på ett huvud och tycker det är helt normalt ... får också glida över till 2019 kreativa mål.



 **********

Vi brukar också använda oss av färgtemat/Mood boarden när vi skapar vår första sida på våra art journalträffar i Skaparlustens trevliga kurslokal "Bageriet" som finns i Sjöbo i mitten av Skåne.

Vi lägger upp ett evenemang på Skaparlustens sida på Facebook där man kan "anmäla" sig till våra art journal träffar.

För er som inte kan vara med så finns det alltså alltid möjlighet att skapa och  ladda upp foto i gruppen Skaparlustens kreativa vänner på Facebook. Skiss och utmaningssteg för våra sidor hittar ni också i ett "album" i gruppen.

Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar