tisdag 19 februari 2019

ATC-parad i temat "Mina kreativa mål 2019"

Kreativa mål! - det var temat för vår ATC utmaning perioden 15 januari - 15 februari 2019. Många av er har både ett, två och flera kreativa mål - man kanske t o m bli inspirerad till nya mål när ni ser alla fina ATC som kommit in.

**********

1. Annika Ohlin Svensson har många trevliga kreativa mål som ni kan se på bilden. Annika berättar hur hon gjort och vad hon använt: " I botten ett papper från Inkido "Autumn Friendship" och Dylusions spray i Slate Grey. Ovanpå detta Finnabairs Texture Paste i Graphite genom en stencil från TCW "Be in Love". Jag klippte ut små remsor till mina mål och avslutade med gul och vit akrylpenna för att få lite djup i bilden. Textstämpel i hörnen. Klart!"

Annika Ohlin Svensson - Kreativa Mål 1.

Annika fortsatte med ett ATC till av bara farten, men i en helt annan stil, hon berättar själv: " Jag skissade ett ansikte och målade med markers och akrylpenna. En smal washitape som ram. Ansiktet fick sedan en gloria av alla mina mål och dessa skrev jag ut på min märkmaskin. Highlights med vit Sharpie.

Annika Ohlin Svensson - Kreativa mål 2.

**********

2. Marie Persson har peppat sig själv till att försöka hitta sitt kreativa jag igen. Marie berättar: "Jag vill försöka vara öppen för möjligheter att ge uttryck för kreativiteten och finna sätt att göra det på, även om jag inte har så gott om ork eller tid".

Marie Persson - Kreativa mål - Find a way

**********

3. Annika Heurlin tänker prova, våga mer under 2019. Annika berättar om sina tankar och mål: "
Jag fram emot 2019 då jag tänker prova mer, våga mer, inte tänka "alla andra gör så fantastiska saker"

Annika fortsätter med att berätta hur hon gjort sitt ATC: "På mitt ATC har jag använt Distress Ink och Distress Oxide, mall och modelling paste, gelatos, cirkelstämpel och så några pärlor"

Annika Heurlin - Kreative mål - Note to self!

**********

4. Marlene Persson har gjort några olika ATC - där de alla får visa vad hon har för Kreativa mål. 

Skruvarna får visa målet "gör mer manliga kort"

Marléne Persson - Kreativa mål - Manliga kort

There's a fine line ..... får symbolisera det här med att använda nya material och saker som man köpt, som bara ligger och väntar. 
Marléne berättar hur hon gjort sitt ATC " jag har använt Tims stämpel och tyg, som också går att stansa ut i. Sedan lite fina dekorationer från LaBlanche"


Marléne Persson - Kreativa mål

It's never too late - Marlénes tredje ATC får symbolisera det här med att ta nya tag och som hon skriver "komma igång och pyssla igen".

Marléne Persson - It's never too late

**********

5. Eva-Marie Persson har skapat ett härligt gäng ATC och använt lite olika dies, stilar - allt för att inleda 2019 på ett kreativt sätt! 
Eva-Marie berättar själv om sina tankar och mål: "Mina mål är att göra mer maskulinare kort/dekorationer. Och använda färger som jag inte brukar använd."

Eva-Marie Persson - Kreativa Mål


Eva-Marie Persson - Kreativa Mål


Eva-Marie Persson - Kreativa Mål


Eva-Marie Persson - Kreativa Mål

Eva-Marie Persson - Kreativa Mål

 
Eva-Marie Persson - Kreativa Mål


Eva-Marie Persson - Kreativa Mål

**********

6.  Charlotta Johansson - berättar själv hur hon gjorde sitt ATC: "Jag höll mig till gul och grå cardstock. Jag använde en stencil och färgade in med silvrig mist. Jag använde även några dies. Min text färgade jag med distress ink".


Charlotta Johansson - Mina Mål

**********

7. Annika Olsson - "jag har använt stencil tillsammans med Modeling paste och använt färger Color Blom Chrome och Chark board bananas pudding. Till kanterna använda jag svart distress. Som dekorationer diverse smått och gott"

Annika Olsson - Mina Mål 2019

**********

8. Annika Hedre. Annika har, liksom jag, vissa mål som hänger med från föregående år. Är det någon mer som känner igen sig? I Annikas del av Sverige är det fortfarande vinter - som även återspeglar sig i Annika fina ATC. Annika berättar själv om sina mål "Rensa - jag behöver få ordning på mitt pysselmaterial. Dekorera - måste lära mig lite mer om det. Art journal - ett mål som är kvar sedan förra året".  För att skapa sitt ATC har Annika använt en embossingfolder med snöflingor och en snöflingedies från Sizzix. Silvertråd, stickles och några paljetter.

Annika Hedre - Mina Mål 2019

**********

9. Jenny Olofsson berättar om sitt krestiva mål: "Mitt kreativa mål i år är att använda "befintliga material ". Det vill säga alla papper, blommor, stämplar, dies, mm som man samlat på sig under åren SKA användas!"
Det var väl ett bra mål. eller hur?


Jenny Olofsson - Tänk kreativt

**********


Det var härliga kreativa mål att inspireras av !

Nytt tema på vår ATC-utmaning är - Hjärta, och perioden är 15 februari - 15 mars.
Hur du väljer att tolka temat, i vilken stil du gör ditt ATC är helt upp till dig.

Vill du vara med och leka och skapa ett eller flera ATC? Mer information om utmaningen och hur man går till väga hittar du i blogginlägget "ATC-utmaning i temat - Hjärta".

Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie







Inga kommentarer: