söndag 3 februari 2019

Kortskiss Februari 2019 - #Love

Nu lämnar vi januari bakom oss och välkomnar februari månad. Ny månad betyder också ny kortskiss där min första tolkning blev ett maskulint kort - #Love

























Som ni ser på kortskissen så valde jag bort band och spets. Jag valde också bort den tvärgående panel för då tror jag mitt kort hade sett en aning rörigt ut. Med detta vill jag säga - använd kortskissen på det sätt ni känner är rätt för ert kort, er stil.




Jag spelade in medan jag skapade mitt kort, välkomna in till YouTube för lite kortmakeri:


Ni är också hjärtligt välkomna att skapa kort, fotografera det och ladda upp i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner på Facebook, allt för att inspirera och inspireras av varandra. I ett album i gruppen finns också våra tidigare kortskisser.

Februari månad är kort .... snart är det vår....eller.....

/ Marie

Material:
Kortbas 
Mönsterpapper från 13 arts - Her Letters . Jag använde ett 6x6, som blev över när Aida var hos Skaparlusten och höll kurser och workshops.
Svart cardstock med en slät yta, som jag hittade bland mina cardstockrester och vet tyvärr inte namnet.
Tim Holtz 3D Texture fades embossing folder Mechanics
Finnabair Wax Old Silver (är för tillfället slutsåld, kanske för att den är så fin och populär)
Tim Holtz Thinlits die - ABC



Inga kommentarer: