fredag 22 mars 2019

Art Daily - Fresh Look! - Mars 2019

Brukar ni också spara på förpackningar och annat som kan vara bra att ha? Ibland blir det bara liggande men sen plötsligt händer det. Idag visar jag en burk som började sitt liv som en förpackning för blommor, tror jag. Den lever nu vidare som ett vacker blickfång.

























Allt jag använt på burken är egentligen sådant som skulle kastas. Dekorationer av lera som gått sönder, spets i småbitar, snöre som jag klippt till men inte använt tidigare. T o m knapparna har suttit på kläder som jag kastat. Det enda som egentligen är nytt är Art stones och den vackra rostiga stjärnan i mitten.

Före:
























Att blanda gamla söndriga dekorationer med nya är ett väldigt bra sätt att använda sparade saker på, tillsammans med dekorationer gjorda av lera blir det snyggt.


Formar till lera finns i många olika varianter,  nya fina formar från Finnbair och Stamperia. Sen har Prima väldigt fina formar också. Nu blev det svårt att välja!

Min favoritlera är Bright and Light clay - FMM , mjuk och lättarbetad samt torkar snabbt. Dekorationerna väger nästan ingenting och passar därför bra på t ex kort. Jag använder också Creative Paperclay som tar lite längre tid på sig att torka men blir stenhård.
 
Den vackra rostiga stjärnan är från Finnabair Mechanicals - Barn stars

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar