tisdag 5 mars 2019

"Be led by your Dreams" - Art Daily - Februari 2019

Eftersom Skaparlustens ska ha en Art Daily träff lördagen den 9 mars, så jobbar jag ikapp och idag blir det min tolkning av Art Daily Cafe MoodBoard, tema m.m för februari månad.



Day Dreaming, Night dreaming, jag tänkte mig något med himmel och stjärnor så jag valde Night dreaming. Plockade fram flera olika pastor, två stenciler, svart och vit Gesso samt massor med blå spray. Hur gjorde jag? Välkomna till YouTube för liten kreativ stund:



Så här såg MoodBoard och tema ut för februari månad



Planerar ni också att utmana er själva med Art Daily, på vilket sätt som helst? I vår grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner, finns ett album som heter Art Daily projekt 2019. Välkomna att fotografera, ladda upp era foto och skriv lite om era tankar. När man laddar upp i ett album kan man kommentera sitt eget inlägg då syns det också i nyhetsflödet, det räcker med att sätta en punkt.

Lite länkar:
Skaparlustens Kreativa vänner
Art Daily Cafe blogg
Art Daily Cafe Facebook grupp

Material: 
Hela serien av Art Daily produkter har en egen flik i webbutiken.Baskit Art Daily med Journal m.m. 
Text/Sentiments Art Daily 
Vit Gesso
Svart Gesso
Pasta:
Texture Paste Graphite
Modeling Paste
Icing Paste - Mystic Turquoise
Icing Paste - Vintage Gold
Vax Vintage Gold
Stenciler:
Finnabair - Manuscript
TCW - Prismascope
Soft Gloss gel
Diverse blå spray
Pennor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar