lördag 2 mars 2019

Dare to Dream Big - Mission Inspiration Februari 2019

Grått, lime och turkos - det var förslag på färger för februari månads utmaning i gruppen Mission Inspiration på Facebook. Jag plockade fram Dylusions färger i lämpliga kulörer.


Färgen skulle skrapas ner och jag använde en spatel. Det blev lite lager på lager för det tog ett tag tills jag var nöjd.

Fram åkte också en kombinerad stämpel och dies med fjädrar från KaiserKraft. Feathers var nämligen ett av inspirationsorden.




I vilken ordning gjorde jag mina steg? och hur gjorde jag dem? Välkomna in till YouTube så visar jag er: 

 

Så här såg utmaningen ut för Februari månad:


 Önskar er en ny kreativ månad med många nya utmaningar!

/ Marie

Material:


Mixed Media papper eller journal. Jag använde denna gången Paint On från Clairfontaine som finns i tre olika storlekar: Paint On A5, Paint On A4 och Paint On A3
Decoupage lim från Aleenes, liten flaska 236 ml finns också i större flaska 473 ml
Dylusions akrylfärg i Slate GreyMushy Peas och Vibrant Turquoise och White linen eller annan vit akrylfärg
Spatel
Washitape
KaiserKraft kombinerad stämpel och Die set med fjädrar som tyvärr är slutsåld.
Tim Holtz/Tonic Stamp Platform eller We are Memory keepers Precision Press
StazOn Jet Black
Tim Holz Värmefön
Vita och svarta pennor.
Solfjäderpensel till splash/splatters

Inga kommentarer: