onsdag 20 mars 2019

Ode to Joy - Kortskiss mars 2019

Mitt första kort med skissen för mars månad gjorde jag i mixed media stil. Idag blir det ett mer traditionellt kort.



Hur gjorde jag?
1. På en kraftfärgad kortbas limmade jag ett beige bakgrundspapper. Hittade det i min låda med papper, "bra-storlek-att-spara-på".
2. Sedan ett lager med pappersremsor i olika färger som jag tyckte såg bra ut tillsammans, också från samma låda som bakgrundspappret.
3. En bit juteväv, från en annan "bra-att-spara-på" låda
4. Spets - från samma låda som juteväven
5. En bild från ett klippark från Reprint "Vintage Roses"
6. Text från ett gammalt mönsterpapper, från samma låda som bakgrundspappret och pappersremsorna.

Jag använde 3D kuddar och extra cardstock under de olika lagren för att få lite höjd.

Kortskissen för mars ser ut så här, och som ni själv kan se har jag tagit mig vissa friheter - men det är helt okej bara man är kreativ och skapar något, det är ju det som räknas.


Välkomna att skapa och ladda upp foto i vår grupp på Facebook - Skaparlustens Kreativa vänner.

Önskar er alla en fortsatt trevlig månad!
/Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar