lördag 13 april 2019

Art Daily - April 2019


Ett vacker Mood Board i vinrött och ett tema "Art Masters" det är vad vi ska inspireras av under april månad. Vi träffades hos Skaparlusten i Sjöbo för en trevlig stund tillsammans.



Om ni går in på Skaparlusten Facobooksida så kommer ni att hitta ett album med alla våra alster från träffen.

Så här ser det vackra Mood Boardet ut:
























Alla hade vi fått lite olika inspiration från bilderna. Jag fastnade för de vackra balettskor. Det fick bli grunden till min första sida.


I bakgrunden ser man ett mönsterpapper från Heide Swapp  Hawthorne i underbara toner av burgundy/vinrött. Finnabairs vackra stencil Ornate Lace tillsammans med två kulörer av Icing paste, Fire Ruby och Vintage Gold. En andra stencil bakom min balettdansös, denna är från TCW - Mini Prismascope. Texter rader från Tim Holtz, Small Talk. Jag gav min balettdansös en kjol av tyll.

Som ni ser är min balettdansös lite till år kommen men ... It is never too late to start living your dream!

Önskar er alla massor av kreativitet!

/Marie

PS: Återkommer med sida 2 inom kort DS










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar