torsdag 18 april 2019

Art Daily - Inspirationskort #34

I Finnabairs Art Daily serie finns inspirationskort, allt för att göra det lättare ... eller svårare för oss. Under Skaparlustens Art Daily träff skulle vi arbeta med inspirationskort #34 som ser ut så här:


Jag valde att göra en art journalsida om vad jag ser när jag promenerar till mitt arbete. Naturligtvis mycket träd och buskar, men också väldigt vackra brunnslock i järn med någon form av text på och fina tegelväggar. I Skaparlustens kurslokal, Bageriet, finns också en väldigt fin tegelvägg.

Så här blev min sida:





Hur gjorde jag?
1. Jag limmade mönsterpapper med rivna kanter i bakgrunden
2. Graphite Texture paste från Finnabair tillsammans med stenciler från TCW:  Mini Prismascope och en stencil med tegelstenar, Bricks.
3. Olika nyanser av vinröda och bruna spray lite här och var
4. Vax från Finnabair, ovanpå "brunnslocket" och på tegelstenarna, jag använde tre olika nyanser
5. Små bokstäver av trä. Det brukar ju finnas text på brunnslocken.
6. Stämplade med Finnabairs vackra trollslända från stampset "Dare to dream", på kraftfärgat papper och klippte ut.
7. Hittade en lämplig text som jag också satte dit.
8. Lite extra svart med Black Soot distress runt kanterna på sidan.

Vad ser ni i era omgivningar?

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar