måndag 8 april 2019

Art Masters - Art Daily April 2017

I gruppen Art Daily Cafe på Facebook men även på Art Daily Cafe blogg finns nu ett nytt vackert Mood Board för oss att inspireras av, temat för månaden är Art Masters.

Mitt första tolkning blev så här:


Hur tänkte jag och hur gjorde jag?

Min plan var att göra en tag. Min första tanke var Venus födelse av Sandro Botticelli ca 1485, varför vet jag faktiskt inte. Tanken var att fylla en snäcka med pärlor men sen hittade jag en figur av lera och ändrade idé. Hittade mer former av lera som får symbolisera antikens pelare och ruiner. 
Sen plötsligt hittade jag på något sätt tillbaka till mina pärlor. 
Jag använde burgundy/vinrött som bakgrund och sedan mycket vit gesso för att detaljerna skulle synas.
Jag sparar min idé om snäckan till ett annat projekt, månaden är ju lång så jag hinner nog göra några till.

Så här ser det vackra Mood Boardet ut:























På lördag 13/4  har vi återigen en Art Daily träff hos Skaparlusten i Sjöbo, Skåne. Ska bli roligt att se alla andras idéer och tankar kring Art Masters.

Önskar er alla massor av kreativitet!
/Marie

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar