tisdag 16 april 2019

ATC-parad i temat "Mixed Media"

Bara för att temat är Mixed Media behöver man inte ha en massa klet och kladd för att göra ett ATC i temat. Mixed Media är så mycket mer än bara svart gesso. Som ordet antyder är det en mix av material t ex tyg, papper, metall m.m. Här följer ett gäng ATC alla i Mixed Media men på sitt eget vis.

**********


1. Annika Ohlin Svensson

Annika berättar: "Stommen är en bit kork från en gammal anslagstavla. Ovanpå blev det clear gesso, en bit washitape och tre remsor av ett naturfärgad tyg som jag färgade in med distress oxide i antique linnen. En gammal blomma från en ljusmanschett fick bli vingar åt en Tim Holtz tjej. Stämplade med svart och distressade kanterna med Versafine sepia".

Visst är det imponerande hur mycket man kan få plats med på sen så lite yta!



**********

2. Annika Heurlin - Pasta och vin

Annika berättar: "Jag har bl a använt en bit färgad bomullsväv, ovanpå den en bit av en "metall-"väv och en stjärnknapp, Jag färgade båda i samma ton som bomullsväven. Lite ephemera, en biljett och en gammal etikett från en flaska. Vinflaskan är en knapp - men jag tog bort öglan på baksidan så den blev platt och så fick den lite färg på sig."

Visst är det ett kreativt ATC!



**********

3. Charlotta Johansson - Mixed Roses

Charlotta berättar: "Jag har använt kartong, tyg, stencil tillsammans med modeling paste. Gesso. Dekorationer av metall och lera, rosor, pearls, glitter. Spray med Color Bloom Lime Wedge och Empress Gold samt Tattered Angels Glimmer Mist". 

Massor som händer på detta ATC!



**********

4. Åsa Blomgren - Jord 

Åsa har gjort en s.k serie av ATC. Man gör flera ATC i samma tema, behöver inte vara identiska.
Åsa berättar: " Jag har använt Finnabairs lerformar och vax, 13arts har stått för de andra materialen. . Jag målade med svart Gesso och hade en bit liknande "cheesecloth " som jag oxå gessade. Sedan sprayade jag vinrött. Dekoration med art stones och till sist lite vax från finnabair". 

Jag förstår att Åsa gjorde tre stycken när hon ändå hade allt detta materialet framme!

Jord 1/3


Jord 2/3


Jord 3/3



**********

5. Eva Färnlöf Orbe
 
Eva berättar "Jag har använt mig av formar och lera till bla. fjärilen och fjädrarna. Modeling paste och stencil. Lite olika dekorationer av spets, metall och pärlor och ett gammalt frimärke". 

Jag tycker också det ser ut som om hon gjort blommorna själv!













**********

6. Annika Hedre - Kultur

Annika berättar: "Jag har lekt lite med gelatos och en stencil från Tim Holtz till bakgrunden. Sen letade jag bland mina olika saker för att få ihop ett tema" 

Annika tycker om musik - och det syns tydligt på hennes fina ATC!




**********

 7. Jenny Olofsson

Jenny berättar vad hon använt: " Kedja och ett tygband. En snäcka som under sig har ett par utstansade kugghjul. Ett skrynkligt vaxat papper som dekoration och en massa kladd"

En verklig mix av material!



**********

På Skaparlustens Facebook sida snurrar en liten video med alla fina ATC, tänkte att ni som läser bloggen också vill se - titta och njut!





Vi byter tema för vår ATC-utmaning den 15:e varje månad. Ni kan läsa mer om utmaningen och vårt nya tema i blogginlägget:  ATC-utmaning i tema "Bokstäver" 15 april - 15 maj 2019



Tack alla som gjorde Mixed Media ATC!

/ Marie

Inga kommentarer: