onsdag 17 april 2019

Kortskiss - April 2019

Massproduktion av kort - det är den tiden på året, eller hur. Det gäller att inte göra det krångligt och svårt. April månads kortskiss kan varieras i det oändliga och kräver inte så mycket för att kortet ska bli fint.
























I bakgrunden har jag papper från Heide Swapp - Hawthorne - Eden
Jag har använt vackra papper från Maja Design - Vintage Romance - Engagement. 
Med min We are Memorykeepers corner chomper - gjorde jag fina hörn på mitt mönsterpapper.
En dies från Spellbinders, diverse blommor, en rosett och lite pärlor.
Jag stansade ut min text med en dies från Mandy's  "Grattis"

Hur blir det om man vänder skissen? Det blev en hel hög med studentkort!




















 Så här ser april månads skiss ut:



Skissen är till för att inspirera när man behöver nya idéer. Vänd och vrid på den hur du vill.  Ta bort eller lägg till något. 

Undrar hur det blir i en manlig variant?

Om ni gör kort så är vi välkomna att ladda upp i vår grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner, allt för att inspirera varandra.

Önskar er en härlig fortsättning på månaden!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar