söndag 14 april 2019

She said ......

Samlar ni på servetter? När ni är bortbjudna, försöker ni undvika att använda servetten för man kan ju alltid använda den till art journal eller annat? Skönt - då är jag inte ensam om det. Jag har en tanke med mina servetter och 2019,  när jag är bortbjuden eller på annat sätt "får" en servett så ska jag använda den på en art journalsida, som ett minne från händelsen.

För någon vecka sedan var jag hembjuden till ett par vänner. Det blev mat och trevligt umgänge .... och en servett följde med hem och som nu blivit en "She-art" sida, inramad och fin.


Hur gjorde jag?
Jag limmade ner min servett som en bakgrund tillsammans med lite remsor av sidor från en bok, jag använde Decoupage lim från Aleenes.
Med en skumgummiroller, rollade jag lite utspädd vit Gesso här och var.
Stencil med modeling paste och sen lite spray i rosa och grönt, men fortfarande så att man ser servetten i bakgrunden.
Jag stämplade min flicka på mönsterpapper och akvarellpapper, klippte och klistrade och limmade till sist ner henne på min bakgrund.


Till slut återstod bara lite tänkvärda ord från min flicka. She-art ska nämligen börja med "She said" ...

Jag valde "She said - Life is better with friends in it"




Jag kan avslöja att jag lyckats samla på mig ytterligare två servetter ... så det blir fler sidor i min art journal.

Lite av materialet jag använde:



Önskar er alla mängder av kreativitet!
/Marie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar