torsdag 16 maj 2019

Bokstäver - en ATC parad!

Då har vi passerat den 15 maj och det är dags för att visa upp era ATC i temat "Bokstäver". Som vanligt visas de i den ordningen de, eller rättare sagt fotot, kom till Skaparlustens.


**********

1. Åsa Blomgren

Åsa berättar själv hur hon gjorde sitt ATC: "Som bakgrund använde jag svart cardstock och sedan ett mönstrat papper. Jag använde klisterbokstäver för att få ihop just ordet "Bokstäver".  Det blev också lite hemmagjorde pärlor som dekoration"

Bokstäver



**********

2. Annika Hedre 

Annika berättar om sina tankar kring temat: "Jag har alltid tyckt om att läsa. I gamla böcker kan man hitta vackra bokstäver, sirliga och fina. Jag försökte att skapa en bild av en första vacker bokstav i en berättelse. Med hjälp av en bit papper från en sida ur en gammal bok och alfabetet skapade jag mitt ATC. Jag valde bokstaven A som i Annika". 

A som i Annika



**********

3. Charlotta Johansson

Hur skapade Charlotta sitt ATC? - vi låter henne själv berätta: " Som vanligt skapade jag min bakgrund i lager på lager. Sen har jag inkat alfabetet och en tab med Tim Holtz Distress ink. Blomrankan kommer också från Tim Holtz. Bokstaven a är en s.k foam stickers"

Bokstaven a



**********

4. Jenny Olofsson 

Jenny gjorde två stycken ATC i temat när hon ändå var i farten. Hon använde överblivna papper och bokstäver, det är därför ATC är så bra för här kan man verkligen använda sina sparade saker.

ATC 1,2,3



XOXO



**********


5. Annika Ohlin Svensson

Annika har också bokstäver på sitt ATC, bokstäver som vid första anblicken kanske bara verkar vara ett hopplock. Men när man tittar närmare titt så speglar nog Annikas ATC hennes familj.

Familjen Ohlin Svensson



**********

Den 15:e varje månad byter vi tema. Det nya temat är "Steampunk" - ett spännande tema med kugghjul, kedjor, metall, klockor, luftballonger och andra konstigheter.  Ni kan läsa mer om utmaningen i blogginlägget: ATC-utmaning i tema Steampunk 15 maj - 15 juni 2019



 Välkomna att vara med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar