fredag 24 maj 2019

With a song in my heart - Mini Mission - Maj 2019

Ännu en "mitt-i-månaden"mission i gruppen Mission Inspiration på Facebook. Denna gången skulle vi inspireras av en sång från en film med Doris Day som nyligen gått bort, With a song in my heart.

Jag tänkte på skivor och skivspelare. Ibland fladdrar det förbi reklam på äldre modeller av skivspelare i tidningar och reklamblad, när man sysslar med art journal så klipper man ut bilder och annat för man vet aldrig när man behöver det.


Jag använde mig av Finnabairs metallic akrylfärger i turkos och grönt, till hjärtat blev det röd färg.
Jag drog lite vi akrylfärg med en spatel över ytan för att få ett lager färg till.
Jag klippte ut mitt hjärta från ett notpapper och klippte också ett hål i hjärtat (som ett litet hjärta) där musiken kan flyga in.
Musikslingan stämplade jag på silkespapper och limmade ner.
Min skivspelare passade precis på min sida.
Till slut skuggor och highlights.

Uppdraget slutfört!

/Marie

Inga kommentarer: