lördag 15 juni 2019

Denim & Girls - Kort nr 1 och juni månads kortskiss

Då har vi kommit en bit in i juni månad och det är dags för en ny kortskiss. Det är en skiss som man kan använda till olika stilar och passar väldigt bra till att använda upp alla småbitar av fina mönsterpapper.

Till min första tolkning av skissen valde jag att använde nya papper från Maja Design - Denim & Girls. Underbara papper och det går så bra att blanda alla mönster, prickigt och blommigt blir hur snyggt som helst.

























Jag spelade in medan jag gjorde kortet, välkommen in till YouTube för en lite video




Hur ser då skissen ut?


Som vanligt är det fritt fram att vända och vrida på skissen, den är bara till för att ge kreativiteten en liten knuff i rätt riktning.

Skapar ni kort eller annat trevligt så är ni mer än välkomna att fotografera och ladda upp i vår grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner. Allt för att inspirera och att inspireras av varandra.

Material:

Kortbas, min är 5 1/4 x 5 1/4 inch
Mönsterpapper Maja Design Denim & Girls
Prickigt i blått och vitt: Tight Fit
Blått med vita svirvlar: Love my jeans
Mörk blått med rosa och vita blommor: Romantic blouse
Fiskars skärmaskin
Skaparlustens bokbindarlim
Fjäril - stämpel, punch eller die

Inga kommentarer: