torsdag 13 juni 2019

Hur inspireras man av ett Mood Board?

Skaparlusten har nya s.k Mood Board varje månad. Det finns inga speciella regler utan de är bara till för inspiration, för vi behöver alla en liten vänskaplig kreativ knuff emellanåt.

Ibland kan det faktiskt vara så att ingen annan fattar just vad det var som inspirerade dig - så tror jag nog det är med min art journalsida jag visar idag.



Det är min andra sida från vår Art Journalträff i juni. Som inspiration hade vi ett Mood Board med foto från Skaparlustens äventyr i Wroclaw, Polen i början av månaden.

























Min inspiration fick jag mest från hänglåsen på fotot. Det hängde massor med hänglås på en bro, vissa i nya fina färger medan andra var härligt rostiga. När vi strosade runt i stan såg vi vackra smidesdetaljer överallt.

På min sida ser jag hänglås i vackra blå nyanser tillsammans med rostiga. Med Finnabairs fina stencil och Icing paste i blått försökte jag få fram smidet. Resultatet blev en abstrakt art journalsida som jag faktiskt blev nöjd med.

Önskar er massor av kreativitet och nya härliga idéer!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar