söndag 7 juli 2019

A Vintage Gentleman - Art journal juli 2019

A Vintage Gentleman - i vacker färgkombination grått och guld. Juli månads art journal innebar att många svåra beslut skulle tas. Vilket Mood Board skulle jag använda? Det är nämligen fritt fram att välja favoriten bland tidigare Mood Boards under 2019. Jag valde januari månads vackra Mood Board.



















Ett annat beslut var i vilken ordning skulle jag göra de sju stegen.
Ytterligare beslut gällde skissen, liggande eller stående? Jag valde liggande denna gången.

Nyfikna på hur jag gjorde, i vilken ordning stegen kom? Välkomna till YouTube för idag är det filmtajm:



Jag valde ju januari månads Mood Board som såg ut så här:


Skissen för månaden:




















Ett samlingsfoto över de Mood Board vi kunde välja från:

















Alla våra skisser och steg finns i ett album i vår grupp på Facebook: Skaparlustens kreativa vänner.
Välkomna att skapa och visa oss andra i gruppen - allt för att inspirera varandra.

Material till dagens art journal sida:
Paint-On mixed media papper A4
Mönsterpapper, boksidor m.m
Washi tape
Clear Gesso
White Gesso
Icing Paste -Vintage Gold från Finnabair
Tapestry stencil från Finnabair
Diverse akrylfärger
Penslar:
"Fluffig" pensel från Royal Soft Grip 3/4
Vattenpensel ex från Altenew
Solfjäderpensel till splash

Wordstickers från Tim Holz, finns i olika varianter

Hoppas ni njuter ni av sommaren!

/ Marie

Inga kommentarer: