måndag 8 juli 2019

Art Journal med Mixed media teknik

I början av juli månad hade Skaparlusten i Sjöbo, Skåne, en av sina återkommande Art journal träffar i butiken, eller rättare sagt i Bageriet som vi kallar vår kurslokal.

Min första sida skapade jag med mixed media teknik på svart Gesso. Mycket sparade "skatter" kom till användning.  I det sista steget torrborstade jag alla målade dekorationer med vit akrylfärg/gesso för att få fram alla detaljer.



En speciell utmaning denna månaden - dels skulle vi själva välja Mood Board men även välja skiss och steg från våra tidigare träffar.

Till min första sida valde jag Mood Boarden för maj 2019. Min skiss med tillhörande steg är från november 2017.




Hoppas ni har en härlig sommar med mycket kreativitet

/ Marie

Material:


XL Canson Mixed Media journal 7x10
Svart Gesso från Finnabair
Småbitar av band, spets, cardstock, tejp, mönsterpapper, utstansat osv.
Impastofärger i blått, cerise, gult, grönt - så klara färger som möjligt
Vit Gesso från Finnabair eller vit akryl färg för s.k torrborstning.
Glitter i grönt från setet Caribbean Sea och cerise från setet Crimson, båda från Finnabair
Tim Holtz Harlequin stencil eller annan favoritstencil
Graphite Texture Paste från Finnabair.

Inga kommentarer: