onsdag 10 juli 2019

Fly me to the Moon ... Fly on the wings of Love

Art journal träff hos Skaparlusten - då blir det åtminstone två sidor gjorda. Idag är det dags för sida 2 där vi hade ett tema - sångtext/sångtitel. Valfritt Mood Board men med skiss och steg från februari 2019.


Mitt första val av sångtext var The Olsen Brothers - Fly on the wings of Love. Medan jag arbetade med min sida började den mer och mer likna ett turkost universum och då tänkte jag - Fly me to the Moon. 

Mitt val av Mood Board blev februari 2019. Jag gillar verkligen turkost och rött tillsammans.


Mina steg är också från februari 2019, vår sida nr 2 under februari månads artjournal träff.


Vilken sång tänker ni på? Vilken färgkombination är er favorit?

Önskar er massor av kreativitet!

/ Marie



Material:

XL Canson Mixed Media journal 7x10
Aleens Decoupage glue
Silkespapper eller servett
Akrylfärger - välj din favoritkombination/Mood Board
Stencil med cirklar ex:
Carabelle Studio - Around the world.
Donna Downey - Bubbles
France Papillon - Circles
Prima - Bubbles
AALL & Create stencil #21
AALL & Create stencil #39Magenta - Bubbles
Bakgrundsstämplar
Solfjäderpensel till splash ex:
Royal Soft Grip nr 2 blå

Royal Soft Grip nr 4 blå
Royal Soft Grip nr 4 grön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar