söndag 21 juli 2019

"Fly me to the Moon" - Mini Mission Inspiration för juli 2019

I mitten av månaden brukar det dyka upp en Mini Mission i gruppen Mission Inspiration på Facebook. I år har vi fått som uppdrag att inspireras av olika sångtexter/titlar.

Det är 50 år sedan den första människan promenerade på månen så därför fick vi sången "Fly me to the Moon" med Frank Sinatra som inspiration.

























Jag tyckte det skulle vara trevligt att åka till månen i en luftballong - för då kan man verkligen "Play among the stars" ... eller hur? Eftersom det är art journal så går allting, det är bara fantasin som sätter gränser.

Hur gjorde jag?
Jag målade med olika blå akrylfärger men lät mitten vara vit. Med hjälp av en liten stämpel med stjärnor stämplade jag både med blå och vit StazOn.Vit akrylfärg uppblandat med vatten och en solfjäderpensel för att få härligt splash på sidan.
Min luftballong är en stämpel från LaBlanche som jag klippte ut och  målade med akrylfärg. 

Mission Accomplished!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar