måndag 29 juli 2019

Mail Art - Art Daily träff hos Skaparlusen - 28 juli 2019


En gång i månaden träffas vi hos Skaparlusten i Sjöbo, Skåne för ett Art Daily projekt. Mail Art, det var temat för juli månad. Färger att skapa med, Old paper brown. Kan inte bli mycket roligare än så här!



Jag skapade min första sida på ett brunt kuvert i storlek C5, alltså som ett halvt A4 ark.
Jag gjorde ett kollage av olika bitar mönsterpapper i brunt och beige, och försökte hålla mig till tema Mail Art dvs det skrivna ordet.
Tanken med min bild är en grupp svenskamerikanare som träffas för att fotografera sig och skicka hem brev till Sverige.
En stencil från Tim Holtz tillsammans med ljusblå Impasto färg från Finnabair blandat i Heavy body gel för att skapa min egen modeling paste. Lite blått glitter ovanpå.
Till sist en stämpel från Tim Holtz med en reservoarpenna och ett bläckhorn.

Ni hittar gruppen Art Daily Cafe på Facebook.
Det finns också en tillhörande blogg men mycket inspiration.
Håll koll på Skaparlustens sida på Facebook och evenemang - om ni vill testa artjournal eller mixed media!

Önskar er alla en fortsatt härlig sommar!

/ Marie

Inga kommentarer: