fredag 12 juli 2019

With a spoon full of .....



Ibland samlar man på sig saker som kanske är "bra-att-ha". Man har planer på att man ska altra dem osv. Jag har faktiskt börjat ta tag i mina samlade skatter.

Idag visar jag er en gammal rostig, smutsig sked - allt naturligtvis i steampunk stil.




Jag började med att dra bort översta lagret lite här och där på min räfflade kartong. Sedan smutsade jag ner den med olika bruna toner, lite här och var. Jag spädde färgen och tog det försiktigt för jag ville fortfarande att naturfärgen på kartongen skulle synas.

Hur såg allt ut från början?

Det behöver inte vara konstigare än så här - när man ändå ska sätta färg på allt. Äntligen får jag användning av Sigges (min katt) kartonger med mat. Detta är bara locket, jag har hela kartongen kvar att göra något trevligt med!


Svart Gesso på alla dekorationerna och sedan akrylfärger i bruna toner, lite orange och brunrött.
Jag tycker om att lämna vissa metalldelar naturella.

Här har ni en bild - före och efter


Jag kan tipsa er om en trevlig grupp med utmaningar varje månad i Steampunk och/eller Industrial.
På Facebook heter gruppen SASPC Open Studio och är en offentlig grupp.
Bloggen där utmaningarna utgår från heter SanDee & amelie's Steampunk Challenges

Önskar er alla massor av kreativitet - gärna i steampunk stil!

Marie

Inga kommentarer: