fredag 23 augusti 2019

Maskulint kort med kortskissen för augusti.

Det blev ett kort till där jag använde augusti månads kortskiss. Denna gången blev det i en mer maskulin stil.























Jag tycker om att göra mina kort så att de går ner i ett kuvert som man kan skicka med post. Ibland kan det vara en utmaning med dekorationer, för även om jag vill ha det någorlunda platt vill jag ändå att det ska se "mycket" ut.

Till mitt kort använde jag pappersrester från 13@rts till mitt kort, från kollektionen "His and Hers", jag gillar bruna mönsterpapper väldigt mycket, tydligen. Bland mina pappersrester hittade jag en bit embossad svart cardstock som passade utmärkt. Jag använde vax för att få motivet att framträda mer.













Jag tycker om att använda öljetter som dekorationer, de fyller både en praktiskt och en dekorativ funktion. En bit kedja och några små kugghjul i metall och en nyckel. Jag använde min Envelope Punch Board till att göra en tab.























Ni hittar alla våra kortskisser i vår grupp på Facebook Skaparlustens kreativa vänner. Välkomna att skapa och ladda upp för att inspirera och att inspireras av varandra. Så här såg augusti månads kortskiss ut:




Jag har gjort ett liknande kort i vintage stil, samma LO men helt annorlunda, det är därför jag tycker om att variera mina stilar. Jag använde vackra papper från KaiserCraft, kollektionen  Pen & Ink, papper som också går i en härligt brun ton.























... och jag spelade in medan jag gjorde det så välkommen till YouTube:


Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar