måndag 30 september 2019

#29faces - No 27-30

Då är september månad slut och så är även #29faces, för den här gången i alla fall.  Till mina sista ansikten har jag testat en del olika tekniker och material.

Nr 27/29

Frida Kahloo - man kan ju inte göra en massa ansikten utan att rita Frida.  Denna gången testade jag lite mer skarp skuggning.



Nr 28/29

Att teckna på naturfärgat papper kan vara en utmaning. Man får fokusera på de mörka skuggorna och de vita partierna. Jag använde många olika grafitpennor i olika svarta nyanser och sedan en vit penna för s.k highlights.



Nr 29/29

Ett mer skissat ansikte i bara vitt och svart.




Nr 30/29

Eftersom september har 30 dagar så kändes det lite svårt att inte rita 30 ansikte. Damen har inte en blomma i sitt hår utan en hel bukett.


Har jag lärt mig något under utmaningen #29faces? Ja, äntligen har det lossnat med att använda akrylfärger.

Utmaningen #29faces återkommer i februari, min plan är att då, förhoppningsvis, rita ansikten som är lite i profil.

Önskar er alla en trevlig höst!

/ Marie


Inga kommentarer: