torsdag 26 september 2019

#29faces - Nr 22 - 26

Jag fortsätter med mina ansikten i utmaningen #29faces, som pågår under hela september. Jag fortsätter att testa lite olika tekniker och stilar. Till dagens ansikte har jag använt akrylfärger på art journal bakgrund. Jag tycker fortfarande att akrylfärger till ansikte är en utmaning, med det börjar lossna lite ....

Nr 22

Mönsterpapper, servett i bakgrunden. Icingpaste från Finnabair genom en av hennes stenciler som bakgrund till dagens ansikte. 


Nr 23 - 25

En hel familj av "konstiga" ansikten. Jag testade nämligen s.k konturtecknig /contour drawing. Man sätter ner penna och ritar sitt ansikte utan att lyfta penna förrän sista strecket är ritat. Därför blir det lite "hit-och-dit" med linjer, men en rolig teknik.


Nr 26

Vi fick en extra utmaning denna veckan, att rita en alien. I USA har det varit lite oroligt kring en anläggning som heter Area 51 och det har tydligen något att göra med aliens.

Welcome to my world - säger min vänliga alien flicka. Hennes universum är gjort med akrylfärger och lite s.k splash i vit akryl.


Nu är det bara några ansikten kvar i utmaningen. Välkommen tillbaka!

/ Marie




Inga kommentarer: