söndag 15 september 2019

... and so the adventure begins - travel the world

Vi har ett väldigt vackert Mood Board att inspireras av under september månad. Turkos, grönt, blått och guld -ni kanske liksom jag även ser en stänk av lila. Vad jag främst fastnade för var de vackra mönsterna som får mig att tänka på vissa stenciler jag har.

Så här blev min art journal sida med alla stegen och inspiration från det vackra Mood Boardet.




Min s.k Focal Point ett bra svenskt ord är nog blickfång, blev en bild på Vasco da Gama. Jag rev ut den för länge sedan för att användas precis på rätt sida, och det blev den idag. Jag får en känsla av en gamma karta när jag dels tittar på den runda stencilen i guld. Jag hittade också precis rätt text i Tim Holtz textblock. 

Man skulle tänka i tretal: 3 olika sorters mönsterpapper, 3 olika stämplar, 3 olika stenciler osv. Ett nyttigt sätt att försöka bygga lager på lager, för det just det man gör i en art journal. Man försöker skapa ett djup inåt sidan till skillnad från t ex mixed media där man gärna bygger lager uppåt.

Nyfikna på hur jag tog mig an utmaningen? Välkomna till YouTube för idag är det filmtajm:



Önskar er alla mycket kreativitet med inspiration från månadens Mood Board.

/Marie

PS: alla våra skisser, steg och Mood Board finns i ett album i vår grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner - där ni också är mycket välkomna att ladda upp era alster för att inspirera och inspireras av varandra.

Mood Board september 2019




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar