lördag 28 september 2019

Art Daily träff hos Skaparlusten - September 2019

Idag var det Art Daily träff hos Skaparlusten i Sjöbo, Skåne, för september månad.  En mysig och trevlig träff där vi skapar sidor efter inspiration från Mood Board och tema på Art Daily Cafe. 

September månads tema: Senses / Sinnen. Färg: Light Blue / Ljusblått ( Se Mood Board längre ner)


Det finns ju fem sinnen - jag lyckades få med i alla fall tre på min sida. Synen - de olika nyanserna av blått som är tilltalande för det sinnet. Olika strukturer får symbolisera känsel. Hörseln, får symboliseras av några kompositörer från förr, Mahler, Offenbach, van Beethoven, Haydn och Strauss. Små foto från en tidning som jag haft i min art journal packning länge, äntligen tillfälle att använda dom.

Sida 2 skapades efter Inspirationskort nr 17, också från Art Daily Cafe "Look at the CLOUDS. Put them down on a page." (Se bild på kortet längre ner)

Hur tänkte jag? Vita, fina fluffiga små mol är vackra att titta på men jag gillar dramatiska moln, svarta, gråa med nyanser av vinrött - det känns mäktigt. Så jag försökte återskapa känslan av dramatik med hjälp av akrylfärg, Icing paste och Finnabairs vackra stencil. Orden är från 13@rts, jag satte en bit vellum bakom så att det skulle synas lite bättre.



Mood Board för september


Inspirationskort nr 17



Önskar er massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar