söndag 10 november 2019

Trust yourself - Art journal november 2019

Då har vi kommit en bit in i november månad med ett nytt vackert Mood Board att inspireras av. Min inspiration för dagens sida kom av all den vackra, rostiga plåten man såg i Mood Boarden, blått och med härlig roströda nyanser. Jag använde naturligtvis stegen som gäller för november månad, se längre ner i inlägget.

Trust yourself!


Det är något väldigt avkopplande med att skapa rost, kanske för att det egentligen inte kan bli fel.
Hur jag gjorde kan ni se i videon, välkomna till YouTube:



Jag har tidigare berättat om SAPSC Open Studio på Facebook, en grupp med utmaningar i stilarna steampunk, industriellt och liknande. De har också en blogg, Sandee & amelie's Steampunkchallenges där du kan läsa mer om utmaningarna. Min sida  med rostig, smutsig industriell känsla, tycker jag passar bra in där också.

Stegen för november kan man använda i valfri ordning, men inspirationen ska komma från Mood Boarden:
  • Pappersbitar - stora eller små, klippta eller rivna
  • Paste, av något slag ev tillsammans med ex stencil men inget måste
  • Gesso
  • Färg eller spray
  • Stämplar
  • Ev focal point - alltså ditt val att ha focal point eller inte.
  • Ev text - även här ditt val att ha text eller inte.
  • Frikort 

Önskar er alla en fortsatt fin månad!

/ Marie

Material:
PaintOn A4 från Clarie Fontaine, som jag skär ner till storlek som passar mitt svarta album
Decoupage lim från Aleene's
Decoupage pensel i ett set från Artino eller enbart en bred pensel också från Artino
Heavy White Gesso från Finnabair
eller ex från 13@rts
Crackle Paste från Stamperia denna krackleringspasta går bra att värma för snabbare effekt
Spatel i ett set om 5 stycken från ArtistLine
Akrylfärger i blått och rött/brunt och lite gult
Svart penna: Pentel Arts Hybrid Technica 0,4
Vax från Finnabair - Rich Copper
Heavy Body Gel från Finnabair eller 3D Gel också från Finnabair
Metalldekorationer mycket att välja på men jag använde: 
Metallstjärnor brads.
Rostig stjärna Steampunk blades 8 st i en förpackning från Finnabair.
eller Mechanicals Barn stars, 5 st i en förpacking också från Finnabair.



Inga kommentarer: