fredag 20 december 2019

Min altrade pensel - Mixed media projekt

Att altra dvs att göra om, är väldigt roligt. Penslar är tacksamma projekt att ta sig an.



Min plan var att använda gröna akrylfärger på min pensel, en utmaning eftersom jag inte är jätteförtjust i grönt. Och mycket riktigt, jag fick måla över med färger som gick mer i blått. Det är okej att ändra sig under arbetets gång, det är ju du själv som sätter reglerna.

Många dekorationer som jag gjorde med hjälp av diverse formar och leror. Ni kanske ser lite vanliga knappar också? Några glasbubblor med guldfärg under blir lite extra dekorativt.

Till slut blev jag nöjd. Får väl testa grönt på ett annat projekt .... kanske ....

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

Material:
Pensel
Lera: Prima Re-Design Air Dry Modeling Material och Bright and Light Clay FMM
Formar, många olika men alla lika fina
Metalldekorationer
Matta akrylfärger ex Impasto Paint från Finnabair
Heavy white Gesso från Finnabair 250 ml eller White Gesso från 13@rts 120 ml
Art Pebbles, blandade storlekar "glasbubblor"
Microbeads från Finnabair - Copper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar