söndag 1 december 2019

You've got mail - Easel card - Kortskiss december 2019

December månads kortskiss hos Skaparlusten är ett s.k Easel card eller stafflikort som det heter på svenska. En rolig vikning som ser arbetad och komplicerad ut men som egentligen är väldigt lätt.

Jag valde att göra mitt kort i lite maskulin stil med vackra papper från Ciao Bella "Collateral Rust". Min fina Poinsettia/julstjärna har också fått en alldeles egen stil.


Det hade varit fint som ett "vanligt" 6x6 kort också men när man öppnar det blir det riktigt fint


Sett lite från sidan så ser man hur kortet är uppbyggt


Hur gjorde jag? Välkomna till YouTube för jag lät kameran gå medan jag skapade mitt kort:



Önskar er alla en kreativ månad, den sista på år 2019!

/ Marie

Material:
Brun cardstock
Mönsterpapper Ciao Bella "Collateral Rust"
Metalldekorationer och kedja
Poinsettia die från Dawn Bibby
Räfflad cardstock/wellpapp
Textremsor: 7Dots Writers block och 13@rts Vintage Moments sticker ark
Brun Sisal från en blomsteraffär
Distress ink pads i Walnut Stain, Broken China och Faded Jeans
Bokbindarlim

Inga kommentarer: