söndag 19 januari 2020

Vintage kort - med artjournal/mixed media tekniker

Jag har fått frågan om vad man gör med sina art journals? Vad har man dem till? Först och främst är det ett sätt för mig att koppla av, att skapa med färg och struktur. Men, om man vill göra något mer "användbart" kan man också göra kort med samma tekniker.


Början till korten är egentligen en art journalsida som jag gjorde 2018.

Hur jag gjorde mina kort och vad jag använde för material kan ni se om ni klickar er vidare till YouTube. Välkomna!


Jag har en liten videoserie som heter "Art journal för nybörjare". Den ursprungliga videon, nr 3 i serien Art journal för nybörjare, där jag skapar min art journalsida hittar ni här:


När jag ändå håller på ... så kan jag ju lägga upp länkarna till video nr 1 och 2 också

Dare to spread your wings, video nr 1:





Love you to the Moon and back, video nr 2:


Hoppas det ger er inspiration till att skapa lite annorlunda kort!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar