söndag 26 januari 2020

When pigs fly! - Mission Inspiration Januari 2020

Då var det dags för decenniets och årets första Mission Inspiration. Lite ändringar i upplägget. Färgpalett och inspirationsord samt tema men inga steg.  Temat för januari var "Animals of the World". Se bild på Mission längre ner i inlägget.

På engelskan finns ett uttryck "When pigs fly" som betyder ungefär "det kommer ju aldrig att hända" eller "det vill du jag ska tro på". Alltså något som sannolikt aldrig kommer att inträffa.


Jag letade bland mina stämplar, jag letade bland mina utklippta saker och hittade liksom ingenting som passade. Massor med fjärilar, fiskar t o m en kräfta. Till slut medan jag letade efter annat så låg "grisen" där.  Ett papper från Graphic 45 fina serie The Old Curiosity Shope. Jag är fullständigt övertygad att någonstans i världen kan man säkert finna en flygande gris!

Hur jag gjorde min sida kan ni se om ni klickar er vidare till YouTube:



Så här såg vårt Mission ut för januari


Önskar er alla en kreativ början på det nya året!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar