fredag 7 februari 2020

#29faces - En utmaning att rita ansikten - nr 1/29

Två gånger per år, februari och september, ritas det ansikten överallt... nästan i alla fall. #29faces är en grupp på Facebook och en #-tag på Instagram. Utmaningen är att försöka rita ett ansikte/dag under månaden. En trevlig utmaning i en väldigt trevlig grupp där alla oavsett färdigheter blir påhejade och stöttade.

Jag är lite sen i starten pga omständigheter jag inte kunde styra över, men förhoppningsvis är jag på gång nu ...

Ansikte nr 1/29


Mina ansikten tror jag nog att jag först ritar med en stiftpenna och sedan använder jag akvarellfärg, akrylfärg, gelatos, kritor, färgpennor m.m. Min plan är att också använda stencil och stämplar samt att det någonstans ska finnas en fjäril.

Till dagens ansikte har jag använt:


Paint On Multi Techniques A5 250 g/m / 115 lb (blå)
Akvarellfärg från Prima Confection - Complexion
Penslar från Campus Raphael, som finns i tre olika förpackningar. En väldigt bra akvarellpensel som höll vatten väldigt bra. Behöll också sin form. En trevlig bekantskap!
Medium M Strl 4,8 & 12
Large L
X-Large XL Strl 10,10 & 20
StazOn stämpel dyna
Textstämpel

Allt naturligtvis från Skaparlusten.

Gruppen #29faces finns på Facebook om ni vill inspireras till att rita ansikten. Använde gärna #29faces om ni är på Instagram.

Önskar er alla en härlig februari!

/ Marie

Inga kommentarer: