måndag 17 februari 2020

#29faces - Nr 13/29 - Okay! ... today was not my day

På en bakgrund av akrylfärg uppblandat med gesso, ritade jag mitt ansikte. Det blev en tjej som såg lite smått irriterad ut, så texten säger allt ....

Okay! ... today was not my day


Hur gjorde jag och vad använde jag? - både teknik och material ungefär som för mina andra ansikten i utmaningen.

  • Jag använde Paint On á Grain (blå)
  • Jag ritade mitt ansikte med en 0,5 stiftpenna, fyllde sedan i linjerna med vattenfast tuschpenna och suddade bort blyertslinjerna. 
  • Akrylfärger och vit Gesso till bakgrunden. 
  • Istället för stämpel duttade jag Gesso med en svamp för att få lite struktur
  • Jag grundade mitt ansikte med ett tunt lager vit gesso, så tunt att jag fortfarande såg ansiktets svarta linjer.
  • Sedan började arbetet med att måla mitt ansikte, många lager i olika toner av akrylfärg och mycket försök till "blending" av de olika lagren. Denna gången blev håret gult.
  • Texten är från Elisabeth Craft stämpelset - Moods som egentligen är till för planners
Ni hittar gruppen #29faces på Facebook. På Instagram använder vi #29faces och #29faces2020.
Det går även bra att ladda upp i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook - allt för att inspirera varandra.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar