tisdag 18 februari 2020

#29faces - Nr 14, 15 och 16 - Stop Living in a bubble!

Det gäller att vara lite kreativ med idéerna dels för att man ska rita 29 ansikten på en månad men dels också för att jag är lite efter. Pga sjukdom kom jag inte igång med ansikten förrän den 7:e och försöker nu jobba ikapp. Så här är tre ansikten som alla känner sig lite instängda och ensamma i sina egna bubblor.

Stop Living in a bubble!


Hur gjorde jag och vad använde jag? - både teknik och material ungefär som för mina andra ansikten i utmaningen.

  • Jag använde Paint On á Grain (blå)
  • Jag ritade mitt ansikte med en 0,5 stiftpenna, fyllde sedan i linjerna med vattenfast tuschpenna och suddade bort blyertslinjerna. 
  • Jag stansade ut cirklar (2½ inch) och "tejpade" fast dem ovanpå ansiktena. 
  • Akrylfärger i blå toner tillsammans med vit Gesso till bakgrunden. 
  • Jag tog bort mina "tejpade" cirklar och målade med Aleenes Decopage lim ovanpå ansiktena för jag ville ha en glatt yta till nästa steg.
  • Jag använde ett set Pitt Artist pens från Faber-Castell - Skin Tones, till mina tre ansikten. Försökte mixa ihop de olika lagren och blev rätt nöjd med resultatet. 
  • Jag målade resten av mina cirklar med gul akrylfärg.
  • Tim Holtz stencil tillsammans med Stormy Sky Distress ink. Jag använde även en stencil med siffror, också tillsammans med Stormy Sky.
  • Denna gången skrev jag faktiskt själv på sidan med en Poscapenna.
Ni hittar gruppen #29faces på Facebook. På Instagram använder vi #29faces och #29faces2020.
Det går även bra att ladda upp i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook - allt för att inspirera varandra.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar