onsdag 19 februari 2020

#29faces - Nr 17 - One of a kind

Under utmaningen #29faces passar jag på att testa lite olika tekniker, material och stilar. Dagens ansikte är ritat och målat på en bakgrund av servett och bokpapper. En trevlig bakgrund, men ... lite skrynklig vilket påverkar hur man målar ansiktet.

One of a kind




Hur gjorde jag och vad använde jag? - både teknik och material ungefär som för mina andra ansikten i utmaningen.
  • Jag använde Paint On (orange)
  • Jag rev en servett i mindre bitar och likaså sidor från en bok. Limmade ner dem på sidan och använde då Aleenes Decoupage lim, ett lager under och ett lager ovanpå. 
  • Jag ritade mitt ansikte med en charcoal penna, fyllde sedan i linjerna med vattenfast tuschpenna och torkade bort charcoal linjerna med en våtservett
  • Jag grundade mitt ansikte med ett tunt lager vit gesso blandat med en ljus hudfärgad akrylfärg, så tunt att jag fortfarande såg ansiktets svarta linjer.
  • Sedan började arbetet med att måla mitt ansikte, många lager i olika toner av akrylfärg och mycket försök till "blending" av de olika lagren.
  • Den vackra servetten blev en jättefin hatt till damen.
  • Texten är från Tim Holtz - QUOTATIONS Metallic Stickers
Ni hittar gruppen #29faces på Facebook. På Instagram använder vi #29faces och #29faces2020.
Det går även bra att ladda upp i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook - allt för att inspirera varandra.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar