fredag 8 januari 2021

Art Journal framsida - My Mind's Eye

Jag brukar spara framsidan av mina journals till sist för jag tycker det är lättare att jobba i dem utan en "fin" framsida. Kollage är något jag gillar att göra och tyckte det passade bra till min art journal för Mission Inspiration 2020.

My Mind's Eye


Jag gillar verkligen vintage stilen och plockade fram lite pappersrester från några av Prima äldre kollektioner bl a Cartographer . Journal cards är också ett bra alternativ.

Hur gjorde jag och vad använde jag?

1. Jag skar till ett vanligt papper för att ha något att limma mina journaling cards, mönsterpapper på.
2. En trevlig herre i lagom storlek från Tim Holtz Paperdolls.
3. Texten är från My Mind's eye remsa från ett mönsterpapper.
4. Tim Holz Big Dies Hardware Findings - en äldre dies som kan vara svår att få tag på idag.

Denna vackra journal är fylld med mina missions för 2020 i gruppen Mission Inspiration på Facebook, med nya trevliga utmaningar varje månad.

Önskar er ett kreativt 2021!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar