torsdag 5 mars 2020

Art Journal i Strängnäs februari/mars 2020

Skaparlusten har varit i vackra Strängnäs och haft en Art Journal och Mixed Media träff.
Alla deltagarna skrev steg som vi samlade i en skål, vi drog sedan slumpmässigt 6 steg och skapade våra sidor. Vill ni göra en sida med våra steg? - stegen finns längre ner i inlägget.

Sida 1


Stegen som vi följde och min tolkning:

1. Glitter
Jag täckte min sida med vit Gesso från Sennelier. Medan Gesson fortfarande var våt placerade jag en stencil i gesson och strödde rikligt med svart/silver glitter över stencilen. Stencilen heter Mini Rosetta och är från TCW.
2. Icing Paste (eller liknande)
Det fick bli "eller liknande" för mig. Jag blandade akrylfärg i silver med 3D Matte Gel från Finnabair till en pasta använde sedan en spatel och strök ut pastan lite här och var. Icing paste hittar ni här
3. Servett eller silkespapper
Jag valde en servett med motiv från Paris, ett Eiffeltorn och en bit av Triumfbågen.  
4. Stämplar
Inte mycket plats till att stämpla på men jag lyckades få dit lite Text och Harlequinrutor. Använde svart StazOn.
5. Stencil
Ännu en stencil, denna gången från 13@rt Dots and Numbers. Jag använde svart akrylfärg och en svamp.
6. Splash / stänk
Splashade med vit akrylfärg och en solfjäderpensel.
7. Frikort (alla var överens om ett frikort behövdes på slutet)
Jag valde att rita en ram runt min sida. Först med en silverpenna och sedan en tunnare linje med svart penna.

Ett roligt sätt att utmana sig själv eller någon annan på. Vi drog ju 6 lappar, där var fler kvar i skålen så välkommen tillbaka för nya sidor.

Önskar er alla massor av kreativitet och kladdiga fingrar!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar