lördag 7 mars 2020

Art Journal i Strängnäs - sida 3 "I Love art and butterflies"

Jag fortsätter göra sidor med lappar från helgens trevliga Art Journal träff i Strängnäs. Jag drog fem lappar och gör dem i den ordningen jag drog dem, även om det kan vara frestande att ändra lite på ordningen. Jag lägger till ett s.k Frikort på slutet, då man kan göra vad man vill eller låta bli.

I Love art and butterflies


Vilka var stegen och vad gjorde jag?
Jag använder en XL Mixed Media Canson journal 7x10
1. Splash
Jag valde att splasha med akrylfärg i blått och guld, använde en s.k solfjäderpensel. Jag hade inte gesso på sidan. 
2. Pappersbitar, ej servett eller silkespapper
Jag valde att använda olika bokpapper tillsammans med mönsterpapper. Jag klippte bokpappret men rev mönsterpappret i två delar och limmade allt med Aleenes Collage pauge/decoupage lim
3. Scribbles
Scribbles eller doodle, som båda betyder klottra. Jag gjorde en ram runt sidan och "scribblade" lite. 
4. Handtexta minst ett ord
Jag hittade ett gammalt journalkort bland mina mönsterpappersrester. På det stod "I Love Winter" men klippte itu och tog bort Winter. Skrev på ett mönsterpapper med svart Posckapenna och lite vit gelpenna - Art and Butterflies. 
5. Silkespapper 
Jag hittade några bitar av Tim Holtz silkespapper bland mina pappersrester och tyckte de passade bra. 
6. Frikort 
Vit Gesso lite här och var.
Jag hittade en bild med fjärilar bland samma pappersrester, satte lite Cheese cloth bakom.
Vit gelpenna på siffrorna för att få de att synas mer.

Nu är där bara fem lappar kvar - så det blir en sida till.

Önskar er massor av kreativitet!

/ Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar