måndag 23 mars 2020

She said .... Keep calm and create art! #stayhomeandcreateart

"She art" - ett speciellt sätt att skapa på. Fin bakgrund, en flicka "She" och tänkvärda ord, som ofta börjar med: "She said ....." Om man söker på Pinterest eller Google så får man mycket idéer.

Att skapa en art journalsida med She art är både roligt men kan även gå djupare än så. Vad vill din flicka/pojke säga till dig och världen? Speciellt nu i dessa corona tider behöver vi alla några uppmuntrande ord.

She said ... Keep calm and create art!


Jag tog tag i ett av mina kreativa mål för 2020 - Gelli plate! Jag plockade fram akrylfärger i blått, orange, gult och vitt och några stenciler. Bla Mandala Floral från StencilGirl Products, några äldre i A4 storlek från Prima/Finnabair. Min Gelliplate är från Jane Davenport 8x10 i storlek, som jag tycker är en utmärkt storlek även för nybörjare.


Jag gjorde inget komplicerat, jag ville egentligen bara testa att göra en bakgrund till min She-art.
Det blev ju några fler än beräknat så nu får jag använda dem till andra projekt.

Nöjd och belåten med mitt kreativa kaos!

/ Marie



Inga kommentarer: