söndag 8 mars 2020

Shine Brightly - Kort med distresser och embossing

November månads kort för inspiration är skapat med distresser och embossat i guld. Ett relativt enkelt kort att göra, med inte alltför mycket material.

Shine Brightly



Jag valde en färgkombinationen jag gillar: blått och turkos med lite vinrött (se materiallistan) och satte igång med att skapa min bakgrund. Hur gjorde jag?  Välkomna till YouTube för idag är det filmtajm:




Skaparlustens kort för inspiration hittar ni i gruppen Skaparlustens kreativa vänner, i ett alldeles eget album som heter Kort skisser/LO.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

Material jag använt:
PaintOn á Grain (blå)
Distress blending tool
Distress mini blending foam /dynor
Distress ink dynor:
Broken China
Evergreen bough
Peacock feathers
Faded jeans
Victorian Velvet
Aged Mahogany
Tim Holtz sprayflaska (till vatten)
Memento ink
VersaMark embossing dyna, stor eller VersaMark embossing dyna mini
Reprint Embossingpulver Guld
Guldpenna DecoColor
Vattenpensel med small spets
Art Glitter glue
Metallspets till Art Glitter glue
Tim Holtz text QUOTATIONS Metallic Stickers
Dubbelhäftande tejp 9 mm
Värmefön / Heat tool Tim Holtz



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar