söndag 12 april 2020

Find joy in the ordinary - Art Journal April 2020

Find joy in the ordinary - det är något som man kanske tänker lite extra på nu när världen är helt upp och ner. Min inspiration hittade jag i Skaparlustens Mood Board för april månad.

Find joy in the ordinary


Jag skapade min sida med sex steg i en speciell ordning. En liten extra utmaning var att använda så många stenciler man kunde.

Hur gjorde jag? Välkomna till YouTube för idag är de filmtajm:



Materialet jag använder ser ni på videon. Stegen jag följer är så här: 
  1.  Bitar av papper i neutrala färger ex bokpapper, mönsterpapper osv på hela din sida
  2. Akrylfärg - tillsammans med steg 3
  3. Använd så många stenciler du kan - tillsammans med steg 2
  4. Gesso
  5. Focal Point
  6. Frikort
Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar