torsdag 28 maj 2020

Follow your dreams - Art journal träff med Skaparlustens kreativa vänner

Sida 3 eller snarare projekt nr 3 - för de sista stegen som röstades fram kan man skapa på eller i valfritt. Jag valde att göra en tag.

Follow your dreams


Lite detaljer. Jag använde mig av mina samlade skatter som består av rester från tidigare projekt eller saker som jag valde att inte använda just då. 



Vi skulle börja med svart Gesso och i steg 2 skulle vi rolla på akrylfärg, jag valde att rolla på Gesson också för jag gillar hur det ser ut. Vad gjorde jag mer? Välkomna till YouTube:



Är man intresserad av utmaningar och då speciellt de som går i steampunkt/mixed media stil. Då finns det en trevlig grupp SASPC Open Studio med tillhörande blogg SanDee & amelie's Steampunk Challenges. Utmaning varje månad med fina priser!

Jag önskar er alla massor av kreativitet! 

Materialet jag använde ser ni i videon, men här kommer en sammaställning:

Tag i cardboard/kartong
Svart Gesso
Finnabair Metallique akrylfärg
Steampunk copper
Rust RedLite roller/brayer
Washitejp
Wellpapp kraftfärgad 
Lera Bright and Light
Diverse formar till leran:
Hjärta,
Prima/Finnabair Stars & Moon Mould
Finnabair Wax
Rich Copper
Vintage Gold
Fire Ruby
Borstar till vax


Inga kommentarer: