tisdag 7 juli 2020

Art Journal framsida - La Blanche

Ännu en art journal som har fått en fin framsida. Jag vill ha mina framsidor så platta som möjligt för att lättare kunna bläddra i mina art journals, men också för att kunna ställa dem i ex en bokhylla eller liknande.

Art Journal - med La Blanche


För många år sedan fick jag en papperskass från La Blanche. Tyckte den var så fin så jag har sparat den i mina gömmar fram tills nu. Naturligtvis glömde jag fotografera den innan jag klippte itu den.

Hur gjorde jag:
1. Jag valde ut ett extra fint parti på papperskassen och klippte ut det. Skar till så att det passade min art journal och rev itu det på mitten.
2. Limmade mina bitar från papperkassen tillsammans med bokpapper.
3. Vit Gesso med en roller och en svamp över hela ytan.
4. Stämplade Art Journal med svart StazOn på en servett, den biten av servetten man brukar kasta.
5. Vit Gesso där jag ville ha mitt ord, och "tryckte" sedan ner den stämplade biten i den våta gesson.
6. Aleenes Decoupage glue som ett översta lager. 

Kan ju tilläggas att min Art Journal är en XL Canson Mixed Media 7x10

Nöjd och belåten med att äntligen ha använt något som jag haft i mina gömmor länge, länge.

/ Marie


Inga kommentarer: