söndag 5 juli 2020

You are a Star! - Juli månads kortskiss/teknik med pappersrester

Juli månads kortskiss är egentligen tekniker, vad kan man göra med pappersrester? Planen är att visa lite olika kort gjort med rester av papper. Förra veckan visade jag er ett album i vackra papper från Maja Design - Denim & Friends. När man gör album så blir det små bitar och remsor av mönsterpapper över. Så, det första kortet i juli blir ett kort där jag vävt pappersremsorna.

You are a Star!


Hur jag gjorde mitt kort och vad jag använde kan ni se om ni klickar er vidare till YouTube för idag är det både kortmakeri och filmtajm:


Så här såg mitt album Denim & Friends ut



Videon där jag visar albumet och en lite tutorial på hur jag gjorde sidorna kan du titta på här:




Ni hittar det mesta av mitt material hos Skaparlusten.
De fina papperna från olika kollektioner hittar ni här: Maja Designs papper

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer: