tisdag 11 augusti 2020

A Spine of Steel - Art journal & Mixed Media

Dagens sida är skapad efter inspiration från Augusti månads Mood Board, se bild längre ner i inlägget. Jag fastnade för det grå mot tegelväggen. En blomma och en fågel - som blev en fjäril på min sida. Att skapa cement och tegel med akrylfärger är väldigt roligt. Många lager av olika nyanser som inte behöver se perfekt ut, för det blir ändå snyggt. 

A Spine of Steel

Min tanke med blomman var att t ex maskrosor kan växa upp från asfalt och cement och då passade texten från 7Dots Studio väldigt bra - A spine of steel.

Hur jag gjorde min sida och vad jag använde för material, kan ni se om ni klickar er vidare till YouTube, välkomna: 


 

 

Så här ser augusti månads Mood Board ut

 

Hoppas alla mår bra!

/ Marie

#keepcalmandcreateart #coronatimes #coronatider

Inga kommentarer: