söndag 6 september 2020

Astrid & Daisy - Kortmakeri med ny skiss

När man gör kort är det kanske lätt att fastna i både stil och lay out. Då kan det vara bra att få tips med skisser. Mina första kort med skissen blev ännu en gång till små flickor, Astrid och Daisy.

Astrid - fick blommor och blad

Daisy - fick också blommor och blad men också lite vimplar

Till båda korten har jag använt papper från Reprint - Daddy's Girl collection, Lullaby och Vintage Rose Collection. Pion har färgade cardstock som passade bra till - Pink I och Pink IV.
Båda namnen är utstansade från Tim Holtz Thinlits die - Alphanumeric och till bladen använde jag en annan dies - Garden Greens. De fina vimplarna på Daisys kort är gjorda med en dies från Reprint.
Blommor är lite blandade från mina gömmor. 

Välkomna till YouTube:


September månads kortskiss kan man vända och vrida på precis hur man vill

 

Eftersom jag gillar att göra kort i olika stilar, så blir det säkert något kort i en helt annan stil lite senare i månad så ... välkommen tillbaka.

/ Marie

#keepcalmandcreateart #coronatimes #coronatider


Inga kommentarer: